نمایندگی شرکت انرژی

کولر آبی انرژی | بخاری انرژی | هیتر گازی انرژی | بخاری صنعتی

نکات کاربردی برای نگهداری کولر آبی

نکات کاربردی برای نگهداری کولر آبی

خواندن این مطلب حدود 3 دقیقه از شما وقت خواهد گرفت.

در رابطه با کولر آبی انرژی ، بهترین حالت این است که بتوانیم در طول روز همیشه کولر آبی خانه را روشن نگه داریم و در کل روز هوای خنک داشته باشیم.

بیشتر اوقات البته این اتفاق می‌افتد. چیزی که به سختی می‌شود فهمید این است که کولر آبی چه زمانی خوب و بهینه کار نمی‌کند. بله شاید با خود بگویید که کولر روشن است و هوای خنک از آن خارج می‌شود. اما باید پرسید که آیا به دستگاه فشار وارد می‌شود؟ آیا تمام قطعات آن خوب و روان کار می‌کنند؟

کولر آبی درست مثل یک خودرو است. کولر آبی یک موتور دارد و برق مصرف می‌کند. درست همانگونه که شما روغن موتور ماشین، قطعات مختلف نظیر شمع و وایر و باطری را تعویض می‌کنید.، موتورهای الکتریکی کولر های آبی نیز به توجه و رسیدگی کافی نیاز دارند تا موثر و خوب کار کنند. در این متن چگونگی نگهداری اینگونه دستگاهها را به شما می‌آموزیم.

افزایش کارایی کولرهای آبی:

  • برای کارکرد بهینه کولرهای آبی، سعی کنید که قبل از اینکه دمای هوا به ۳۰ درجه برسد، آنها را راه‌اندازی نکنید. با این کار در مصرف آب ۵۰ درصد صرفه جویی می‌کنید.
  • پمپ آب را ۵ دقیقه قبل از روشن کردن موتور کولر روشن کنید تا پوشالها خوب خیس شوند و هوای خنکتری در فضا پخش شود و کولر بهتر کار کند.
  • از پنکه‌های سقفی برای پخش‌کردن هوای خنک استفاده کنید.
  • از تابش مستقیم نور آفتاب بر روی بدنه‌ی کولر جلوگیری کنید.

مقاله اجزای تشکیل دهنده کولر آبی که توسط کارشناسان انرژی نوین تهیه شده است می تواند اطلاعات تکمیلی در این خصوص را به شما ارائه نماید.

نگهداری کولر سلولزی آبی:

قبل از شروع تابستان، دیواره‌های کولر را باز کنید و پوشال آنها را بشویید تا هرگونه مواد خارجی و رسوب از روی آنها و همچنین سینی کف کولر خارج و شسته شود. این کار باعث می‌شود تا آب تمیز به پوشال‌ها برسد و هر گونه رسوب و کثیفی و مواد خارجی در آب از بین برود.

تسمه کولر را کنترل کنید و مطمئن شوید که انعطاف و کشش کافی داشته باشد. آنرا بین دو انگشت قرار داده و فشار دهید. تسمه نباید بیش از ۲.۵ سانتی متر جابجا شود. اگر بطور مشهودی تسمه کولر شل شده و لق می‌زند باید عوض شود. اگر نمی‌توانید سلامت آنرا تشخیص دهید می‌توانید از یک تکنیسین برق بپرسید.

چنانچه موتور و یاتاقان‌های کولر ورودی روغن دارد آنها را بطور منظم روغن کاری کنید.

پوشال‌ها را کنترل کنید. چنانچه کهنه و کثیف شده‌اند آنها را تعویض کنید.

موتور و پمپ کولر را همزمان روشن کنید و ببینید که پوشالها به صورت یکسان آب دریافت می‌کنند و خیس می‌شوند یا نه. سینی کف کولر را چک کنید تا هیچ گونه نشتی نداشته باشد. چناچه بر روی سینی کولر ترک خوردگی و سوراخ وجود دارد، از یک تکنیسین برق بخواهید تا آنرا تعمیر کند.

مواردی که باید قبل از استفاده از کولر آبی کنترل کنید:

  • سطح آب داخل کولر را چک کنید. سطح آب باید کمی پایین تر از بالاترین سطح سینی کولر باشد و نوک لوله‌ی سر ریز آب باید از آن بیرون آمده باشد. چنانچه سطح آب مناسب نیست، بازوی شناور را تنظیم کنید.
  • دیگر قطعات از جمله پمپ آب، موتور و تسمه را کنترل کنید.
  • وضعیت پوشال‌ها را کنترل کنید.
  • کولرهای آبی بهترین کارکرد خود را وقتی دارند که پوشال‌ها کاملا تمیز باشند.

نکات کاربردی برای نگهداری کولر آبی را برای اطلاعات بیشتر مشاهده نمایید.

نگهداری کولر آبی در زمستان
نگهداری کولر آبی در زمستان

نگهداری کولر آبی در زمستان:

به محضی که مطمئن هستید که دیگر به کولر آبی نیاز ندارید، باید آنرا برای زمستان آماده کنید. درست مثل آماده سازی آن برای تابستان، باید آنرا از هر گونه رسوب مواد معدنی تمیز کرده تا در هنگام زمستان سفت نشود و به بدنه کولر نچسبد. سینی کف کولر را تمیز کنید و آب داخل آنرا کاملا تخلیه کنید.

برای جلوگیری از یخ زدن لوله‌ی رابط آب از شیر فلکه، آنرا از شیر فلکه جدا کرده و آب داخل آنرا فوت کنید تا تخلیه شود. این مهمترین قدم برای نگهداری کولر آبی در فصل زمستان است. حتی اگر دیگر مراحل را انجام ندادید، حداقل این کار را انجام دهید.

بهتر است در طول زمستان کولر آبی را با پوشش برزنتی بپوشانید تا در برابر سرما محافظت شود.

پست های مرتبط :

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟
کولر سلولزی آبی

چگونه کولر آبی مناسبی انتخاب کنیم؟

اکثر ما با کولر، این وسیله سرمایشی قدیمی آشنایی داریم و اگر درب آن را باز نماییم شاهد جعبه آبی رنگی خواهیم بود.

ظاهر آبی رنگ کولر آبی شاید در ظاهر احساس خوشایند و آرامش بخشی را برای شما تداعی نماید اما در صورتی که به تجهیزات داخلی آن و سرویس دوره ای توجه نشود می تواند تمامی حس ها را از شما گرفته و موجب بهم ریختن اعصاب و روان شما نیز شود.

ادامه مطلب »
تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی
کولر سلولزی آبی

تفاوت کولر آبی سلولزی و پوشالی

کولر آبی انرژی با توان ،حجم و قدرت های مختلف در بازار موجود می باشد. معمولا از توان ۳، ۵، ۷ و ۱۲ هزار تولید و عرضه می گردد .

این کولرها که به دلیل کاربرد فراوان در ایران، به صورت کاملا داخلی تولید می شوند و طرفداران بیشتری در میان مردم دارند. اعدادی که توان کولرهای آبی را اعلام می کنند، به ما نشان می دهند که آن کولر در زمانی معین، قدرت مکش و دمش چه میزان هوایی را دارد.

ادامه مطلب »
بالا بردن راندمان و عمر مفید کولر آبی
کولر سلولزی آبی

بالا بردن راندمان و عمر مفید کولر آبی

شرکت انرژی تولید کننده انواع کولر آبی می‌دانند مردم ما نیازمند کولرآبی با راندمان بالا و مصرف انرژی پایین هستند، به همین خاطر تمام تلاش خودشان را در بهبود این مهم انجام می‌دهند

ادامه مطلب »
نکات مهم در نصب بخاری گازی و دودکش
بخاری گازی

نکات مهم در نصب بخاری گازی و دودکش

گرمای بخاری در حالی که بسیار لذت بخش است به همان میزان خطر آفرین نیز می باشد. بخاری های گازی حوادث تلخی را در صورت رعایت نکردن ایمنی در پی دارند. استنشاق گاز و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازی عامل مرگی با نام مرگ خاموش خواهد بود .

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب زمینه های نمایش داده شده.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجود
  • ویژگی های دلخواه
  • ویژگی ها
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات اضافی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
جشنواره فروش فصلی محصولات گرمایشی و سرمایشی انرژی